2010-10-04 @ 07:18:21

Efter två timmars sömn..

är man inte såå kaxig. Gick och la mig tjugo i tio tillsammans med Embla som sov, oroligt, men hon sov iaf. Höll inte länge dock utan hon blev jättearg och ledsen och gallskrek, något i min kropp och huvud orkade verkligen inte. Förmodligen är det lite mycket på en gång för mig nu, så jag började storgråta och Rickard kom in och tog henne. Lyckades efter en stund slumra lite, med slumra menar jag, vakna var femte minut och titta mig omkring och sen blunda igen. Klockan 1 ville Embla ha mat, inget konstigt med det men hon lugnade sig aldrig efter det. Var jätteorolig och gråtig och märktes att hon hade jobbigt med magen. Tog henne och försökte hjälpa henne, inget funkade, hon småslumrade också men vaknade snabbt och var ledsen. Dessutom var hon märkligt snorig och tät i näsan så gav saltlösning. Rätt som det var kom det en massa bajs, så inget mer att göra än att gå upp och byta, skönt att hon fick ur sig det ju...

..Trodde jag ja. Kom tillbaka till sängen och tänkte att ja men hon är nog hungrig nu igen eftersom det kom ut så mycket. Hon låg och småsnuttade och var ledsen om vartannat. Sa till Rickard att gå in och lägga sig i Ronjas rum för Embla håller nog på hela natten. En kvart senare skrämde hon mig något så fruktansvärt. Ur henne kom det värsta kolikskrik jag nånsin hört, trodde att hon skulle gå i flera delar. Strax därefter började det forsa kräk ur henne, total fontänkaskad. Värsta jag sett nån gång. Samtidigt kom det lika mycket i blöjan. Så nu satt vi där nerkräkta till tusen både hon och jag, hon med en jätteblöja och dessutom var hon totalt utmattad stackarn. Fick dra upp henne och ta av de blöta kläderna, sen in på toa igen och byta blöja, krävdes två till innan hon bajsat klart...Fick tvätta hennes hår så gott jag kunde med en tvättlapp. Blir mer bad idag.

Gick och la oss sen igen och hon låg vid bröstet länge länge och bara myste, sen somnade hon efter kanske 40 minuter. Hade svårt att komma till ro och hon var fortfarande rätt orolig. Somnade halv fem ungefär...Får se hur den här dagen blir...

Tänkte att jag försöker ta mig in till stan för fikan med Sofia och vera, men att jag sen går hem och hoppas på att sova nån timme innan Ronja ska hämtas. Har en liten tanke om att fråga på dagis ifall hon kan stanna tills Rickard ska hem från jobbet så han kan hämta henne på vägen...Handlar om en och en halv timme extra typ. Får se hur vi gör.

Nu är det iaf dags för frukost för stora damen här hon vill ja youghurt!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-04 @ 09:04:59
Pappa
Fy sjutton en sådan jobbig natt. Hoppas verkligen du kan få sova något under dagen. Vad konstigt att hon mådde så dåligt? och så plötsligt?

Stackars Embla, o stackars dig!

Kramar till er

Pappa
2010-10-04 @ 09:07:45
fy för jobbiga nätter ! hoppas ni kan ta en liten tupplur under dagen istället ! kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0