2010-10-08 @ 12:12:17

Frustrerad

Oh, måste bara skriva av mig lite irritation över ungarna. Jag älskar dem, som ni redan vet, över allt annat i hela universum, men jäklar vad trött man blir ibland. Började med att Ronja trampade på Emblas huvud och sen småflinade. Embla blev störtledsen såklart men var okej, Därpå blev Ronja såklart ledsen när jag sa till henne...

Sen var det lunchdags och Ronja satt i sin stol och åt, Embla i babysittern på golvet och jag plockade ur diskmaskinen. So far so good...Tills Ronja tycker at hon ska se hur jag reagerar på olika saker och kallar på mig, tar upp sin tallrik och tittar mig rakt i ögonen och slänger tallriken, som var full med mat, hårt ner i golvet. Där tog mitt tålamod slut kan jag ju säga. Men istället för att skrika på henne, som det känns som jag alltid gör, hämtade jag papper torkade av henne lyfte upp henne och in i hennes säng och säger att hon ska sova. Sätter på hennes vanliga musik, och säger att jag snart är tillbaka. Går och hämtar Embla, ger henne hennes droppar och sätter mig i Ronjas rum med henne. Ett helt nytt experiment att försöka få båda att somna samtidigt. Ronja bökar runt som en gris i sin säng och är riktigt riktigt trotsig.

Blir såklart skrikfest men jag är stenhård med att Ronja ska sova. Naturligtvis börjar Embla gallskrika mitt i allt och jag tänker att, jaha nu är det ju lätt kört, men nejnej, När Embla skriker, somnar Ronja...Snacka om att koliken har påverkat henne med.

Så jag går ut i vardagsrummet med en Embla som verkligen gallskriker, hon håller på i 25 minuter, och jag vet att hon är hungrig men hon vill inte ta bröstet så efter en lååång stund, tar jag på amningsnappen och då tar hon tag. Suger i 10 minuter sen sover hon också. Helt galet.

Jag är helt utslagen i soffan men vågar inte tro att det är sant så kan inte riktigt slappna av. Sitter med ett stort glas Sprite och moffar i mig sista chokladen från gårdagen. 

Tänker på att Ronja iaf sover en timme till, sen är det bara ett par timmar tills Rickard kommer hem. Därefter- HELG!!!!



bloglovin

Kommentarer
2010-10-08 @ 13:07:31
Tack för tipset, ska kolla när jag är nere på stan sen;) Hoppas de små sover en stund nu så du får pusta ut lite!? Usch för trots..tur att det är övergående iaf:/ Fina bilder på goingarna!!!
2010-10-08 @ 13:37:14
Maggan
Usch, va skitjobbigt. Tur med helg förstår jag. Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0