2010-10-04 @ 12:33:57

Hösttrött

Idag är det riktig höst ute. Hemma har jag en Embla som tycker det är ointressant att låta mamma vila. Hon har sovit max en halvtimme i taget, eller så har hon sovit men jag har inte kunnat lägga mig just då, och så fort jag lagt mig, har hon vaknat.

Hon är jätteorolig så jag undrar vad det är i kroppen hennes som inte stämmer. Börjar fundera på om hon kan vara laktosintolerant. Jag är ju det själv men har sista tiden börjat kunna ta in lite mer laktos än tidigare, så jag har inte helt laktosfri kost, kan det vara det hon reagerear på? Kanske är det därför hennes magont aldrig släpper? Mjölkmage...

I övrigt har jag en lugn dag, gör verkligen inte nåt mer än jag måste, har bara tvättat en maskin med allt kräkigt från inatt. Ska försöka äta lite lunch nu och sen moffa lite choklad som jag köpte imorse.

Ronja fick stanna på dagis längre, så Rickard hämtar henne sen istället. Så har jag henne där kortare nån annan dag i veckan. Kände att det var nödvändigt idag och hon är ju lika glad, om inte gladare om hon får vara där länge.

Oj vad damen pruttar här bredvid...Kan inte förstå vad det är för fel...Nån som har några tips?


Hittade den här bilden, såhär såg jag ut när jag var gravid med Ronja. Här i vecka 19 kanske. Smal som en pinne förutom magen...Känns som hundra år sen.
bloglovin

Kommentarer
2010-10-04 @ 21:43:32
Erica
Laktosintolerant är hon förmodligen inte då det är ytterst ovanligt att man blir det som så liten som hon är. Däremot komjölksproteinsallergi kommer vid den här åldern. Det enda du kan göra är att prova en vecka HELT utan mjölk dvs ALLT som kommer från kons mjölk. Laktosfritt räcker alltså inte då det finns mjölkprotein där oxå. Sen provocerar du genom att dricka mjölk och då lär du märka om Embla reagerar.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0