2010-10-21 @ 14:18:50

Hur blir det?

Hur tror ni det blir när en tjej på 21 månader inte har sovit på dagis?!



Jag tror det blir gnäll och gnäll och gnäll resten av eftermiddagen. Mutade med lite mariekex, mjölk och Lotta så kanske det klarar sig.

Lillasyster däremot, har sovit exakt hela dagen! Från att vi lämnade på dagis halv tio, tills vi kom till dagis för att hämta halv två. Lyckat va? Snacka om hungrig bebis som inte ätit sen nio imorse...




Nu är hon totalt överspeedad i babygymmet och Ronja myser i soffan. Kan de inte vara på samma humör nån gång så jag vet var jag ska ta vägen? Vem jag ska leka med? Tur att Rickard kommer tidigt idag då det känns lite splittrat.

Blev inget med Malin heller då jag varit småfebrig och kände att vi behövde vila. Får bli en annan dag.
bloglovin

Kommentarer
2010-10-21 @ 14:42:04
Sverker
Vilken tur att Embla sover på dagarna så att hon kan hålla igång på nätterna då....
2010-10-21 @ 14:43:03
Sverker
Vilken tur att Embla sover på dagarna så att hon kan hålla igång på nätterna då....
2010-10-21 @ 14:53:16
Sverker
ber om ursäkt men bloggen bad mig bekräfta två gånger :-(

Just nu sitter jag på Tildes balkong förresten, i stråååålande sol, faktiskt närstan för varmt. Vi har just ätit en lunch med sallad, bifftomater (snacka om biffiga!) Seranaskinka (tjocka tjocka skivor) Chévre med gräslök resp svartpeppar, stekta kantareller och stekta fikon. Tilde drack vatten till maten men jag tog ett glas rött, nu har hon däckat o svoer middag, och jag sitter kvar och försöker med svårighet (pga den brännande solen) läsa på datorskärmen tillsammans med ytterligare ett glas rött och en bit Morbier-ost. Får nog göra en kopp starkt kaffe också snart. På torget där jag handlade et nyss nämnda innan, köpte jag även kronärtskockor och kastanjer som kanske kan bli en nattsexa efter kvällens balettföreställning. (fast M:selle har antytt att hon vill gå ut o dricka öl med kompisar - då får vl jag göra något liknande själv...)

Livet är inte alls dumt just nu....
2010-10-21 @ 20:19:31
Den där sömnen är A och O för att de små ska vara glada

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0