2010-10-05 @ 19:46:42

Mjölkmage....

Ja usch va ont jag har i magen och hjälp vad svullen den är. Har varit laktosintolerant sen i början av gymnasiet och pga det ätit Lactrase när jag vetat att jag ska äta nåt med laktos i. Sista halvåret, har jag blivit mycket mer tolerant och har klarat av att få i mig en del mjölk. Jätteskönt tycker jag eftersom lactrasetabletter inte är helt gratis och jag är bra på att glömma dem hemma. Nu verkar dock den lyckan vara över. Har druckit lite mjölk idag och har kanonsvullen mage. Ser ut ungefär som jag gjorde några dagar efter förlossningen, då snackar vi megamage fortfarande. Otroligt osexigt och obekvämt. Tur att man inte ska nånstans ikväll.

Trots mjölkmagen kan jag naturligtvis inte låta bli att småäta kanelbullar. Det blev drygt 60 stycken som ska ätas under hösten. Lär väl ta slut på en månad så sen får jag baka nya!

Köket är röjt nu också och Ronja sover. Embla sover också, iaf en stund. Får se...Måste börja få ordning på hennes sömntider, men vet inte hur vi ska lyckas när hon har såna problem med magen. Nu har hon börjar bli alldeles för nyfiken också så hon har inte tid att äta. Äter kanske intensivt i 2-3 minuter, sen tar hon pauser var 15:e sekund, vilket ju betyder att hon inte får i sig nåt typ. Så nu vill hon ha mat varannan timme istället, funkar inte!!!

Rickard har lagt upp en massa fina filmer på tjejerna från i somras så tänkte dela med mig av nån i det här inlägget och i några av dom kommande!


bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0