2010-10-18 @ 09:36:02

orolig natt=orolig dag?

Verkar så i vårt hus.

Embla somnade bra igårkväll och sov fint och rätt länge i sin säng. Vi la oss strax efter tio och klockan tolv, vaknade hon för mat..Åt länge och bökade en massa. Rickard sov inne hos Ronja så han vaknade iaf inte.
Embla somnade igen vid 1 tiden och klockan tre slog hon upp ögonen och tänkte INTE somna om! Prövade med allt jag kunde komma på, amning, mys, lek, blöjbyte, vaggning, massage, klapp på ryggen...inget gick och hon skulle vara vaken alltså. Försökte hålla ut och kände hur både hur psyket och kroppen började närma sig ett breakdown.

Hade det varit så att jag var van vid att få sova lite mer på nätterna, hade jag kunnat fixa en vaknatt rätt lätt. Men när man inte sovit mer än 2 timmar i sträck på fyra månader, funkar saker inte som dom ska. Tänkte att jag inte ville väcka Rickard, han skulle ju upp och jobba...När klockan närmade sig fem, bestämde jag mig för att vi ju är två om ungen och att han skulle få hjälpa till. Väckte honom och han tog lillan och sa till mig att sova.

Då kom det dåliga samvetet. Jag vet inte varför jag nästan tackar honom på mina bara knän för att han går upp och vaknar en timme tidigare än vanligt för att ta hand om VÅR vakna dotter. Men jag får så dåligt samvete för att jag inte gör det själv och för att han måste göra det. Totalt idiotiskt. jag vet.

När han skulle gå till jobbet kvart i sju, var det som att min kropp levde ett annat liv än hjärnan. Pallrade mig ut till soffan där Ronja satt och tittade på bompa. En liten stund senare vaknade Embla och bara skrek och skrek. Jag vet snart inte vad jag ska göra längre, när allt man prövar blir fel.

Ronja åt lite frukost och så stack vi till dagis för en timme sen. Embla somnade nästan direkt i vagnen men vaknade när vi kom hem. Nu sitter hon bredvid mig och sover, dock väldigt oroligt....

Varför kan hon inte alltid sova skönt och mysigt?

Liten igårkväll i pappas trygga famn


p.s vad tycker ni om nya textfärgen? Mörk nog?
bloglovin

Kommentarer
2010-10-18 @ 10:40:36
Mormr
Mycket bättre färg på texten, men nu tycker jag att bakgrunden på resten av sidan är litet stökig med alla cirklarna. Jag får migränvarning. Stackars dig o Rickard med nattvakna barn.
2010-10-18 @ 22:20:40
Tina
Jag tycker hela alltet är superfint! Bakgrunden är supersnygg :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0