2010-10-01 @ 11:33:20

Tomhet

Nu blev det plötsligt väldigt tomt här. Ronja åkte precis med farmor. Embla sover och jag sitter i soffan. Blev lite slagen. Funderar på mat men ändå känner jag mig inte så sugen.

Märkligt med barn. Idag var Ronja billig och väldigt mycket till salu. Men så fort dörren stängts om henne vill jag bara hämta tillbaka henne. Hatar när hon inte är här. Hon var så stor och fin idag också. Två fina flätor och ett par klämmor med Papegojor på! Syntes lång väg hur stolt hon var och visade glatt upp sitt fina hår!

Nu ser jag fram emot en helg med min lilla bebis och min älskade man! Längesen vi var ensamma och även om Embla är med så är det en himla skillnad. Ett barn är ingen match, känns det som i nuläget iaf! Planen är att fixa lite här hemma, tänkte få upp lite tavlor och få städat lite mer grundligt än man kan med en Ronja hemma. Idag har vi bestämt att det blir skräpmat, medan vi imorgon ska laga lite mumsigare mat, fläskfilé står på menyn. Har även tänkt oss en ostbricka så får kanske köpa hem en flaska vin. Inte direkt så att jag ddricker mer än ett glas, känns bara fel att ens dricka alls. Men ett glas vin kan jag unna mig!

Tyvärr har jag megaont i halsen. Ena halsmandel känns som en golfboll, får se hur detta utvecklas!

Nu blir det att värma lite lasagne och försöka stänga av några minuter, delar med mig av lite smarta tips sålänge

När ungarna börjar stå och börjar vilja röra sig mer är det typ ett måste med halksockar. Tycker dock att det är svårt att hitta bra, mina favoriter är Novalis men dom är rätt dyra. Det här är ett kul alternativ, även om det inte heller är gratis. Dock kan man ju spara färgen och köpa vanliga billiga strumpor sen!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0