2010-09-30 @ 19:51:39

Återhämtning...

Här försöker jag återhämta mig efter ett jobbigt kolikutbrott. Kom så fort Rickard gått in med Ronja för att natta henne...Såklart, vilket gör att han är upptagen och inte kan hjälpa mig, och det gör dessutom allt svårare för Ronja att somna. Gick med Embla gallskrikandes i en timme, det är så länge utbrotten varar just nu, sen kommer det ofta fler på en kväll. Hon börjar bli lite tung så det känns i armarna när man burit henne en timme. Inte fick hon ut nån luft heller. Hon är på gång att somna nu i Rickards famn. Jättedumt för nu sket sig alla tider vi hållt på idag. Har verkligen gått på ett jättebra "schema" med henne och allt har funkat fram tills nu. Får se hur det går...

Sitter och tänker på helgen. Ronja ska åka till sin farmor och P-e imorgon, i karlskoga. Vara borta till söndag. Jätteskönt med avlastning, men oj va tungt det känns att vara utan henne. Hon har inte sovit borta på ett bra tag och tiden vi haft sista månaderna har varit väldigt intensiv och vi har varit väldigt nära inpå varandra. Hon har så mycket nya rutiner och vanor och saker som ingen annan vet. Så det känns lite tungt, fast ändå nödvändigt.

Ser fram emot att Rickard ska få lite mer egentid med Embla. Han har ju inte haft nån chans till att kunna ägna sig så mycket åt henne. Ska bli mysigt. Har även blivit lovad att han tar henne en natt och bara låter mig amma henne när det ska göras, så att jag får sova. Håll tummarna för att det går vägen!

Ronja blir hämtad efter att hon ätit lunch imorgon så får en mysig morgon med henne. Funderar på att gå en promenad med ungarna vid niotiden så Emblas sovtid hålls. Kan ju alltid stanna till på lekplats så Ronja får ut lite mer av det hela!


Farmor och Embla myste i soffan häromdagen
bloglovin

Kommentarer
2010-09-30 @ 19:56:37
Nä, lider med dig. Måste vara oerhört jobbigt med ett kolikbarn. Nu är jag ny här inne så frågar ist för att leta. Hur gamla är barnen??

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0