2010-09-08 @ 18:13:41

Bompamys

Nu sitter vi hela familjen uppkrupen i soffan och tittar på Bompa. Embla och jag tog en liten lur när dom andra badade. Men mer fick vi inte för Ronja är rätt högljudd...

Hon har gjort något med ena foten. Kan inte stödja ordentligt på den utan haltar och vill hålla sig i nåt vart hon än går. Lite obehagligt för det kom väldigt väldigt plötsligt.
Sen är det en annan grej jag undrar över. Hon har varit jättemysig hela eftermiddagen, inget gnäll eller bråk alls, men så fort Rickard kliver innanför dörren börjar gnället. Sen skriker hon, gråter och gnäller konstant till läggdags. Förstår inte varför?! Detta har hänt förr.

Nu ska snart stora tjejen sova och lilla tjejen ska ha bröstet en stund. Sen får vi se om det blir kolik ikväll eller inte, håll tummarna. Blir det inte det, kommer hon somna efter bröstet och sen sova till tio/elva sen mat igen och sen förhoppningsvis sova några timmar. En ny rutin verkar det som, vi gillar det iaf.

Har ni en mysig kväll?!
bloglovin

Kommentarer
2010-09-08 @ 19:20:55
Erica
Jag tror säkert det har med uppmärksamhet att göra! Tror det kan vara en rätt så normal reaktion med Embla och så.

Ikväll kommer jag spendera tiden i duschen...bästa smärtlindringen just nu!
2010-09-08 @ 19:22:09
Erica
Jag tror säkert det har med uppmärksamhet att göra! Tror det kan vara en rätt så normal reaktion med Embla och så.

Ikväll kommer jag spendera tiden i duschen...bästa smärtlindringen just nu!
2010-09-08 @ 19:26:40
Hoppas lillan slipper koliken ikväll.. och att du är på bättringsvägen snart!! Kramar från mig och Vera
2010-09-08 @ 22:03:03
Sverker
Ja, Jag har en mysig kväll:-)

Har landat på Saltör för en stund sedan efter styrelsemöte i Båstad. Hämtat ved och fått fyr i kaminen, och har hällt upp ett glas rött. Ja jag har en mysig kväll ;-) Önskar förståss att ni varit här och delat den med mig......

Jag tycker det låter som om Ronja lite försöker spela ut er mot varandra - om hon älskar att rita "för'" pappa och sen smörar/gnäller för honom så är han nog någon som är hennes favvis just nu...hon märker nog att du inte riktigt orkar - hon är inte dum :-DDD

Gå inte på det bara, det är bra om du står på dig, ok om hon får rita MED Rickard också men låt henne inte vara ledsen och sur för att bli tröstad bara av honom (tror det är bättre faktiskt om han inte "har tid" ett tag med henne, kanske om han tar Embla en stund och du får bli själv med Ronja ...så hon blir utan konkurrens med dig ett tag...Det är tufft med två tjejer (HiHiHi)

- men härligt!

Puss
2010-09-09 @ 11:51:43
Maggan
Det är väl samma "syndrom" som händer när far-morföräldrar har barnbarnen. Det fungerar klockrent tills föräldrarna kliver innan för dörren. Då tror man nästan att de haft det supertrist hela tiden eller att man har nypt dem för det blir en sådan klagolåt.



Hoppas foten bättrat sig på Ronja, annars behövs nog en koll. Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0