2010-09-29 @ 14:32:15

Härligt höstväder

När den värsta kylan var borta och solen kom fram imorse, var det riktigt härligt ute. Termometern stod på 4 grader när jag och ungarna gick till dagis. Ronja sa inte ens hejdå idag utan bara stack in så fort jag öppnat dörren. Härligt men snopet för mig som är van vid mina hejdåkramar och pussar.

Embla och jag tog en skön men kylig promenad mot stan och där satte jag mig och tog en värmande kaffe. Embla vaknade såklart direkt och låg i soffan på fiket med mig och charmade alla och myste. Hade jättekul och skrattade konstant.

När affärerna öppnade vid tio, tog jag ett tag och gick för att handla lite kläder till Rickard. Han fick lite pengar i födelsedagspresent, märkta för klädinköp. Har tidigare köpt ett par byxor och en tröja, idag blev det tre t-tröjor och en munkjacka. Perfekt att byta ut lite kläder i hans garderob som är lite halvsliten faktiskt:P

Tog en långrunda inne på H&M, men insåg snabbt att det ju är tjejkväll på stan imorgon och ska det köpas nåt kan det vänta till dess. Var en himla massa rea dock. Behöver lite tjocktröjor och smått och gott nu när det är så kallt. Har fortfarande 100 kronors presentkort kvar där också!

När klockan började ticka mot 11 gick jag iväg till Coffeehouse by George där jag skulle träffa T och L! Så himla mysigt att ses eftersom det var så längesen. L är ett riktigt charmtroll och man bara ler när man ser honom. Embla visade sig från sin bästa sida också och var vaken hela tiden.

När vi sagt hejdå, gick jag en till runda på stan, passade på att köpa tavelkrokar på CO och lite sånt som behövs. Sen en runda på konsum. Insåg när jag gick därifrån och hade packat ner allt att det bara var tunga saker som handlats, mjölk, juice, youghurt och sånt..

Nu har jag hämtat stortrollet på dagis och hon är megatrött så vi ligger i soffan och myser. Har läst lite bok och gått på pottan lite men nu vill hon bara ligga i soffan och ha Pippi. Längtar efter pappa gör hon också.

Idag blir det korvsoppa med rotsaker och ärtor! Mumsigt och lättlagat. Dessutom en klar favorit här hemma. Ska försöka få lite städat och tvättat också. Men det får nog bli när Rickard kommer hem, lite vila nu först!
bloglovin

Kommentarer
2010-09-29 @ 15:01:51
det kommer säkert bli jätte bra när jag väl lärt mig hur nya bloggen funkar, men just nu är det mest rörigt... Allt är inte klart och jag vet knappt hur jag ska skriva nya inlägg...

Klickar man på gamla bloggen kommer man komma direkt till den nya osv.. :)

Hoppas du har en bra dag ! kram
2010-09-29 @ 15:08:05
Jag har mellan 1300 och 1400 besök om dagen ;) Så vårt liv är tydligen mer spännande än vad jag hade trott !!
2010-09-29 @ 15:13:30
jag har egentligen inte gjort något alls mer än att gå med i bloglovin och på bloggportalen. Men läsarna kom när jag blev gravid med viggo och sen har de stannat kvar ! Nu blir de förhoppningsvis ännu fler framöver eftersom jag har startat ett samarbete med blogpartner som driver bloggen åt mig...
2010-09-30 @ 19:14:23
Therese och Leon
Lilla Embla är en riktig sötis :) måste ses igen snart.
2010-10-02 @ 00:04:31
-
2010-10-02 @ 00:04:58
tack för din medverkan i tävlingen :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0