2010-09-02 @ 20:41:04

Lite gnällig...

...Jag känner mig lite gnällig och ynklig nu ikväll.
Min förkylning är utan tvekan bättre, snorar inte alls som tidigare och har varit igång en del idag. Känner fortarande av den dock. Rickard kom precis och sa att jag var febrig...
Men ändå.
Dagen har varit rätt tuff. Bestämde mig för att ta en promenad in till stan när jag hämtat Ronja. Jag fick nämligen ett extremt sug efter frukt och chai-te.

Sagt och gjort, efter myshämtning på dagis, med en sovande Embla i vagnen traskade vi mot staden. Ronja var rätt trött och hade varit gnällig hela dagen så hon åt lite banan och vilade i vagnen medan hon pratade om Pippi och fåglar och mormor och himlen.

Väl på stan kände jag inte för att gå runt så mycket, ingen höjdare med två ungar i vagnen och dessutom har jag inga pengar att lägga på nåt så då är det ju dumt. Men vi handlade lite på konsum och sen gick jag över på Kardemumma och köpte två hg svart chai, MUMS!!!

Hemfärden blev rätt jobbig. Tänkte först ta bussen, då det är gratis med vagn, men eftersom solen sken, gick vi istället. Ronja tjatade konstant om Pippi, det enda hon pratade om, med några avbrott om att hon ville åka till mormor och örjan och casper...
Halvvägs hem vaknade Embla och blev akuthungrig. Hon gallskrek resten av vägen hem och jag försökte förgäves hjälpa henne. Frustrationen började växa fram kan jag säga...Hemma var jag totalt genomsvett, megakissig och rätt slut i huvudet. Av med ytterkläder på barn och mig själv, in på toa med Ronja i släptåg och Embla i famnen. La en gallskrikande Embla på skötbordet så jag fick kissa. Ronja stod framför mig och sa
"PIPPIPIPPIPIPPIPIPPIPIPPI" jag räknade gång på gång till tio....

Sen fick vi lugn en stund. Ronja satt och tittade på Pippi, Embla fick mat och sen låg hon och tittade på en jättefin mobil hon fått av sin moster. Tilde köpte den i Indien.

När Rickard kom hem en stund senare blev Ronja tvärgnällig igen, hon bara grät och grät och grät och vi fattade ingenting. När hon började säga bajs hela tiden, insåg vi att hon försökte bajsa men att hon var för hård i magen...Hon gallskrek i en timme och försökte bajsa, vi försökte hjälpa henne allt vad vi kunde men hon vägrade och knep ihop. Lurade i henne lite mat och när hon var lugn en minut, kom bajset äntligen.

Efter jättegod mat (om man får säga det själv...) tog Ronja och jag ett skönt bad och lekte massa med bubblorna. När vi skulle duscha av oss märkte jag att hon frös som bara den, satt ihopkrupen och huttrade, trots varm vatten. Hon var megafebrig och blek...
Insåg att det är vaccinationen från förra veckan som gett reaktioner. Den skulle nämligen ta en vecka innan den började visa nåt sånt...

Hon somnade snabbt och enkelt efter lite bompa och välling. Så nu är allt lugnt. Förutom att det är mycket jobbigt med Embla. Hon är så ombytlig, känner inte igen henne heller längre, Det är riktigt tungt just och jag börjar närma mig bristningsgränsen. Därför jag känner mig gnällig.

Imorgon ska jag ha båda barnen själv hela dagen för första gången. Hoppas att Ronja inte är sjuk och gnällig. Vet inte hur mycket jag pallar, hoppas också på fint väder så vi kan vara ute...
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0