2010-09-30 @ 15:00:25

Middagsförberedelse

Idag står lasagne på menyn. Eftersom jag inte kan äta någon form av lök, blir det en liten specialare med mycket tomatsmak, paprika och persilja. Går inte riktigt att kompensera för vitlöken eller gullöken, men man kan ju försöka.

Här börjar jag inse att jag måste göra nåt åt Pippi-tittandet. Blir galen. Idag vägrar Ronja äta mellis om hon inte får titta på pippi. Pippi äter banan i "pippi på de sju haven" och då ska Ronja äta banan också som pippi. Och när jag prövar för att se om det funkar, jo vet ni vad ungen gör då. Sitter och håller i bananen ända tills Pippi äter banan i filmen, typ en halvtimme in...Blir helt galen. Hon är otrolig. Har sagt att det är sista dagen hon får titta pippi innan klockan 4. Om det inte är nåt speciellt. Det blir lätt att hon får titta om Embla är jättegrinig eller måste ammas jättemycket, eftersom jag blir lite mindre mobil då.

Har tyvärr gjort som en vana att pyssla här hemma efter att Ronja hämtats... Skönt att gå och plocka med båda ungarna hemma, men är en dålig vana. Nu måste jag dock förbereda middagen. Lasagne tar ju en stund att laga och middagen ska ätas fem, enligt våra rutiner.

Blir inget in till stan för mig idag. Insåg dels att Ronja ju ska vara borta hela helgen och vill därför spendera kvällen med henne, dels är det för att jag är så otroligt trött och lite orolig att Embla ska få megakolik på stan. Ingen kul känsla då jag upplevde det i måndags. Ska jag ut på stan, får båda barnen stanna hemma, alltså om det är kvällstid. Så ikväll stannar jag hemma och myser och lägger mig tidigt, om barnen samarbetar dvs.

Dags att sätta igång igen innan ögonlocken stängs, det får inte hända nu!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-01 @ 04:30:37
Erica
Du missade inget! Det va sjukt mycket folk, de flesta under 16. Jag hade Kasper med i lilla vagnen och kom knappt fram. Det va jättelånga köer till både provrum och kassor, volymen va på tok för hög och rabatterna inte så många. Usch snacka om att jag känner mig folkskygg och gnällig men men!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0