2010-09-16 @ 09:08:29

Morrn morrn

God morgon på er ute i stugorna. Här har vi långmorgon och Ronja ska inte på dagis förrän tio. Vi har ätit mumsfrukost och myser nu i soffan med äpple och bompa.

Mamma och jag hade en jättemysig dag igår på stan. Hade fått lite pengar att köpa ett par ordentliga skor som jag kan ha när jag är ute och går mina dagliga powerwalks. Detta pga alla blåsor jag fått på fötterna och att jag har problem med rygg och fotleder.

Fick iaf köpt ett par Reebook easytone. Såna som finns i reklamen som ständigt går på tv. Ni vet dom som tränar rumpan, och baksidan av låren. Provade dom mest på skoj, men ojojoj så sköna skor. Kändes som man flög på moln och man kände hur de verkligen hjälpte balansen. Slutade med att mamma köpte ett par likadana:P

Sen gick vi en runda på stan för att se vad vi hittade för nåt kul. Har bestämt att jag inte ska köpa nästan nåt till mig själv förrän jag är i bättre form och vikt. Vissa saker är ju dock nödvändiga i väntan på detta...

Pga olika missförstånd vet jag inte hur jag i framtiden ska skriva saker på bloggen då jag inte vill att något ska misstolkas. Försöker att alltid vara så rak och ärlig jag kan på bloggen och har fått höra att det är många som läser min blogg just därför. Stämmer detta?
Vad missförståndet handlar om är oviktigt. Men jag måste ta mig en funderare...

Dom här två fina ungarna jag har, är mitt allt. Jag sätter dom före allt annat i världen och gör vad som helst för dom. Jag har alltid sett mig själv som en rätt bra mamma, tyvärr får vissa saker mig att tvivla ibland och just nu måste jag rannsaka mig själv. Men den som säger att jag sätter mig själv före barnen i många situationer, har otroligt fel. Om man inte unnar sig själv något ibland, som mamma, hur ska man då kunna gå upp på morgonen och vara en bra mamma till ungarna?! Om man själv lider eller glömmer bort sig själv?!
För att jag ska vara en bra mamma, måste jag ju må bra själv eller hur? Däremot går barnen alltid först, och jag skulle inte unna mig själv NÅGOT om det inte var okej på alla sätt och vis med ekonomi och allt som hör därtill!
bloglovin

Kommentarer
2010-09-16 @ 10:23:19
Usch, grubbla inte över det du.. Självklart måste man få unna sig saker själv oxå:)) det gör vi alla, barnen far inte illa för det. Genom din blogg har jag alltid fått uppfattningen om att du sätter dina barn först, det märks att de alltid kommer i förstahand det tror jag dina andra läsare tycker oxå!!...Stor Kram
2010-09-16 @ 10:27:13
Erica
Håller med dig Ester! Jag tror man måste ta hand om sig själv först på ett sätt innan man kan ta hand om någon annan. Men för den sakens skull betyder ju inte det att man inte sätter barnen som prio ett! Vet inte om man förstår fullt ut om man inte har barn själv! Det är ingen dans på rosor att vara förälder än mindre tvåbarnsförälder. MEN det värt allt för att vara mamma är det bästa som finns!



Och...yes jag läser din blogg för det är så skönt med ärligheten både med positiva och negativa händelser och tankar!
2010-09-16 @ 12:22:20
Den skyldiga
Ja det är svärmor som är den skyldiga. Om jag hade ringt Ester och ställd ärliga frågor istället för ett mail utifrån min synvinkel sett så hade vi inte varit här idag. Ville bara säga det för jag vill att Ester ska fortsätta blogga, och jag tycker absolut inte att hon är en dålig mor. Jag säger ofta till mina vänninor att är det nåt Ester är bra på så är det att ta hand om barnen. Sen har vi väl en hel del som vi inte förstår hos varandra. Men det är ju min son hon är gift med inte mig. Kram Svärmor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0