2010-09-30 @ 10:03:10

Rutinberoende

Tror att jag börjar bli lika rutinbunden som ungarna. Att när jag har lämnat Ronja på dagis, sätta mig med en latte, ett glas juice och en stor skål müsli, är det bästa som finns. Embla sover alltid den tiden, enda fasta sovtiden hon har. Det är sååå skönt att få sätta sig och bara sitta. Bästa på hela dagen helt klart, förutom när Rickard kommer hem och pussar på mig.

Har precis avslutat ett långt samtal med min mormor och morfar. Dom håller på att flytta och har massa att göra hela tiden, men verkar så positiva till nya lägenheten så det är väldigt kul att höra dem berätta och prata om allt!

Frosten låg tät på taken här omkring i morse, då inser man att vintern verkligen är på väg. Blir det en lika kall och lång vinter som förra året tror ni? Jag tycker det är jättemysigt med vinter, men den behöver väl inte vara i ett halvår? Ibland undrar jag om jag bor på fel sida av jordklotet. Hatar mörktet men älskar den vita snön som lyser upp. Jag är som ett litet barn när det gäller julen. Älskar att få det mysigt hemma och alla dofterna och traditionerna. Alla har väl sina egna traditioner och är väl förmodligen rätt bundna till dessa. 
Det är en sak jag ibland tycker är jobbig, när man nu gått in i en annan familjs liv, alltså Rickards. Att man ska försöka anpassa sig till deras traditioner och inte trampa nån på tårna. Svårt ibland att lägga sina egna saker åt sidan. Samtidigt så är det jättemysigt att bli upptagen i deras traditioner och få vara en del av deras familj.

I år har vi bestämt att vi stannar hemma på julen. Vi åker inte till skåne eller karlskoga. Julafton firas i vårt eget hem och vi försöker skapa lite egna traditioner. Alla familjer är givetvis välkomna hit, men vi orkar inte åka runt halva Sverige i år.

Blir verkligen jätteglad när så många nya hittar hit till bloggen, toppade mitt besökarantal igår och det gör mig jätteglad att ni vill dela vår vardag! Hoppas ni fortsätter läsa och inte tröttnar!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0