2010-09-09 @ 20:15:45

Städschema

Just nu sitter vi här hemma och försöker lägga upp ett schema med olika sysslor som ska göras olika ofta. En del grejor som Rickard ska göra och en del som jag ska göra. Vi måste få lite bättre rutiner på städning och röj här hemma överlag. Märks att det måste bli ändring om det ska funka med två ungar nu.

Vad har ni för rutiner med städning?
Hur lyckas ni hålla det städat hemma? Eller iaf någorlunda rent och fint?

Här känns det som det tar en timme, sen är det bombnedslag. Hur ofta dammsuger ni? Torkar rent i köket? Städar badrummet?
Kan vara gött med nån annans perspektiv och ideer?!
bloglovin

Kommentarer
2010-09-09 @ 20:37:14
Erica
Lite segdraget men vi fixar allt rent varje kväll. Men dammsuger 1-2 ggr veckan o moppar i köket så fort det behövs. Det går fortast upptäckte vi. 15min gemensam kraft och det är klart. Dessutom blir det en bättre morgonkänsla av det hela tycker jag...ingen ohh nej vad massa disk eller tvätt jag har att göra idag.
2010-09-10 @ 00:10:27
Essa
Vi är rätt lata jag och Micke får jag säga. Vi älskar när det är fint men det förfaller rätt snabbt om vi låter disken stå en kväll... Golvet tar vi inte så ofta men nu har vi ju inga barn som kan stoppa saker i munnen heller. Får bli bättre på det då. Toan tar jag minst en gång per vecka och efter behov. Försöker få undan disken om kvällarna, har liten diskmaskin, men ibland är vi lata med det... Men det är som Erica säger så att gör man lite varje dag så slipper det ju bli bombnedslag och misär. Kanske borde göra ett schema vi med. Ska köpa whiteboard iaf och skriva upp våra scheman, vad som behöver handlas och kanske också to do-lista.



Fasen vad underbar känslan är när det väl är rent och fint! Får nog göra ett sånt där rejält röj i helgen.



Vi har förresten en borrhammare som klarar diamantväggar om ni behövde låna? Kram
2010-09-10 @ 11:29:43
Jonna
Hej du!

Nu ska jag berätta att jag damsuger max två gånger i månaden (nogrant) Har inte moppat golvet sen vi flytta in, vi flytta in i maj ;) köket torkar jag av varannan eller tredje dag samma med diskmaskinen. Toan en gång i månaden! Tar de som de kommer vi är mammor :p och du är tvåbarnsmamma!!

Kram Jonna :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0