2010-08-28 @ 15:25:49

Att räkna till tio..

..Gör ni alla föräldrar det? Alltså när tålamodet håller på att ta slut, räknar ni till tio då för att lugna ner er innan ni tar tag i problemet?
Jag försöker verkligen att göra det, men ibland räcker det inte. Vissa dagar blir jag arg, jag erkänner det. Jag kan bli arg på min 1.5 åring. Är det helt fel? Naturligtvis skulle jag aldrig skada henne eller gå över gränsen, men förbannad kan jag bli. Grejen är att när jag blir förbannad och lyfter bort henne från vad det nu är hon håller på med, vet hon direkt att hon gjort fel. Oavsett hur arg eller ledsen hon blir tillbaka. Kommer hon efter ett par minuter och kryper upp, säger förlåt och kramas. Så nog vet hon att hon gjort fel.

Idag är första dagen, sen Embla föddes då jag verkligen känner att jag inte orkar, att jag vill stänga in mig i ett annat rum ett tag så jag får andas. Kanske är det pga att jag inte mår helt prima i kroppen idag...
Så alla mammor som tycker allt är underbart alltid och aldrig blir arga, ni som tycker det är hemskt att man kan bli arg på en 1.5 åring...Hur gör ni?
Är väl en surfitta och gnällmorsa då, Men jag är iaf ärlig. Och jag älskar mina barn mest av allt trots att jag blir arg, är väl just därför jag blir arg, för att skydda dem från att skada sig?!


Nu ska jag räkna till tio, sen blir det nog mer Pippi, då detta är det enda som är intressant just nu för Ronja...
bloglovin

Kommentarer
2010-08-28 @ 16:07:42
Jenny Fant
Enligt mig så är man inte ens mänsklig om man inte kan bli arg på sina barn. Dom är också individer som kan göra fel. Även vid 1.5år. Vänta bara tills dom är 15! Och jag håller med dig, man blir arg för att man älskar dom. Sen måste man lära barnen alla känslor, att när man bråkar så kan man bli sams, att man kan bli arg och att det kan gå över.



Kämpa på!



/ Barnlös men barnvan Jenny :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0