2010-02-18 @ 11:43:22

barnfri och nästintill frisk

Ja, det är rätt tydligt nu att det var någon slags matförgiftning jag fick igår. Har inte kräkt på ett dygn, är lite matt i kroppen och sådär, men har inte några problem att äta idag.
Tur att en i familjen är frisk iaf. Ronja är ju så frisk hon blir typ, alltid snuvig och just nu lite mer än vanligt. Jag brukar alltid få det hon får direkt, men den här gången har jag klarat mig och Rickard har istället blivit extremt förkyld. Han är på jobbet men sitter och snorar och snorar. Kan ju säga att natten inte var jätterolig med honom bredvid sig i sängen.

Idag är Farmor med Ronja och jag får vila. Behöver ju lite extra vila nu när pyret i magen tar all kraft. Sen tänkte jag försöka få en del packat idag också så det är skönt att inte ha en Ronja här som packar upp allt jag packat.

gull

Galet att vi flyttar om två veckor, längtar så galet mycket. Det är 10 dagar tills vi får nycklarna till lägenheten och sen är det adjöss kronoparken och tjena orrholmen. Längtar....


Enligt ultraljudet går vi idag in i vecka 19+0, alltså 20:e veckan...Halvvägs! Har inte insett att tiden gått så snabbt, man märker galet stor skillnad från förra graviditeten eftersom man nu verkligen inte har tid att tänka efter, speciellt inte med allt vi har för oss hela tiden.

magen 18+5

Har verkligen en ordentlig kula på magen nu, tror dock inte att jag gått upp spec mycket i vikt än. Rätt skönt.
Jag måste verkligen få tag på barnmorskan och fixa så jag får byta till en nere i stan, känns inte så lockande att ta sig upp hit en gång i veckan i sommar för att gå på kontroller.

Ska försöka vila lite nu och sen äta lite lunch, passa på att äta utan att behöva hjälpa nån, eller torka golv eller snyta eller trösta samtidigt!
bloglovin

Kommentarer
2010-02-18 @ 12:44:19
Amanda
Ronja verkar gilla bananen :)



2010-02-23 @ 21:35:07
sara
Ester! så stor Ronja blivit och vilken fin mage du fått. Var på Agnes 1-års kalas förra veckan och tänkte mycket på er! Hoppas att ni blir friska snart så ni kan njuta ordentligt!

Hälsa alla!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0