2010-02-18 @ 18:36:57

kvällsmys!

Så! Nu är det kväll och jag har lagt mig tillrätta där jag tänkte ligga resten av kvällen. Har så fruktansvärt ont just nu så det blir inte mycket rörelse för mig. Ronja har lekt massa och ätit rätt bra idag. Hon fick faktiskt burkmat idag då Rickard och jag skulle äta bacon och spagetti och jag tycker det är lite för salt för henne att äta rakt av.

Nu har Rickard och Ronja iaf badat och lekt och nu ska hon börja lugnas ner inför natten. Nya nattningstiden är 19:00 och det har vi kört med snart en vecka nu. Det svåra är att hålla henne från att sova för mycket på dagarna, eller ja, från att sova på fel tider. Hon har en tendens att vakna 5 på morgonen och inte vilja somna om, vilket gör att hon vill sova på förmiddagen vid nio/tio, får hon sova då kan hon sova länge, och sen på eftermiddagen vill hon då bara sova en kortis. Men vi har börjat få rätt på det iaf, ingen sömn på förmiddagen, långvila på eftermiddagen och sen senare i säng, vi hoppas att detta i längden kan få henne att sova lite längre på mornarna, för hennes egen skull och för vår.

Jag försöker klura ut något kul att göra imorgon, har just nu idétorka! Öppna förskolan är stängd imorgon och jag antar att de flesta som vanligt har massa annat att göra och inte har tid med oss. Så vi får se lite vad vi gör. Funderar på hur det är i mariebergsskogen nu om det går att gå omkring där och leka där, men då är det ju kul att ha med sig nån. Sen får man se hur vädret är också. Vore mysigt med vinterpicknick och fika i naturen. Nån som vill och kan?
Jaja vi får se...

Vill se med kommentarer förresten, vet att många läser men inte många som kommenterar, vore kul att veta vilka som följer bloggen.

bloglovin

Kommentarer
2010-02-18 @ 21:16:12
Anonym
Hej hej!! Jag har precis hittat din blogg, tycker de verkar väldigt kul at följa er :D så kul, agnes och ronja är ju jämn gammla och nu med den lilla imagen..så kul! kram jonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0