2010-03-28 @ 20:25:35

myshelg

Ja, vi har verkligen haft en riktig familjehelg, vilket behövs nu när vi är ifrån varandra så mycket alla tre!
I fredags var vi bara hemma och njöt, åt pizza och gosade framför tvn hela kvällen.

På lördagmorgon tyckte Ronja att det var dags att vakna redan när klockan var fem, Rickard och jag var inte lika roade så vi låg kvar i vår säng och Ronja tittade lite på barnprogram här hos oss innan hon klättrade ner från sängen och började hämta kläder till mig och Rickard så att vi skulle gå upp...Sött som tusan är det och hon har galet bra koll på vilka kläder som är vems!
Efter en timmes mys i sängen tog vi oss ut till vardagsrummet och där fortsatte myset rätt länge. Efter frukost begav vi oss sakta mot bergvik för att storhandla, sjukt skönt med bil!!! Det gick galet smidigt iaf. Efter handlingen åkte vi bara hem snabbt, packade in, lagade lunch och försökte bli mätta snabbt och smidigt, sen packade vi in oss i bilen igen för en tripp till Karlskoga.
Vi tänkte hälsa på några gamla vänner och fika hemma hos dem. Väldigt mysigt och trevligt var det! Kul nu när man kan börja umgås på ett annat mer "vuxet" plan, att inte allt behöver vara så stressigt längre.
Vid fyratiden begav vi oss hemåt igen då Ronja började bli galet trött och jag hade ont som tusan. Ronja somnade som förväntat i bilen och därmed visste vi att kvällen skulle bli lite konstig, när det gäller tider...På vägen hem hämtade vi upp Robin som hade tackat ja till middag hos oss. Väl hemma satte jag igång med matlagning. Det blev
Rödvinsmarinerad Oxstek, rostade rotfrukter och grönpepparsås. till detta en sallad med fetaost, oliver, körsbärstomater och rödlök. Maten blev kanongod, men jag hade alldeles för ont för att sitta med och äta, blev bara illamående så gick snällt och la mig i sängen där jag blev liggande hela kvällen. Ronja kom inte i säng förrän vid åtta/halv nio, och sov i sin egen säng hela natten, trots ett par uppvak.
Inatt var det ju omställning till sommartid och jag var rätt orolig att det skulle ställa till det för Ronjas rytm, men det verkar ha gått bra, hon vaknade imorse (sommartid) 06:00 och låg i vår säng och myste. Sen Sov hon när vi åkte iväg till ikea på förmiddagen. Skönt för henne att hon sov igenom hela ikeaturen då detta inte är det roligaste hon vet...Vi fick köpt ett par stora kuddar till vår säng som vi ska ha som skydd för väggen innan vi kommit på hur vi ska göra med gavel?! köpte även en extra klädsel till schäslongen på vår soffa då färgen ska utgå och klädseln reades ut för 9 kr, helt galet pris!!! Sen blev det lite småplock som ett stänkskydd till stekpanna och lite träslevar för Ronja att tugga på när hon har det som jobbigast med tänder...
Resten av dagen har bestått av mys. Jag har haft ont som bara den, så har fått ligga i soffan och titta på och vila när Rickard och Ronja lekt för fullt. Det är härligt att se dom två tillsammans. Ronja är så pappig och vill ha med honom överallt.
Till middag lagade jag idag stekta kycklingfiléer med en härlig currysås, klibbigt ris och snabbkokta morötter och purjolök! Det blev väldigt gott om jag får säga det själv. Är galet nöjd!!!
Nu ligger jag i sängen och myser och njuter av nytvättade lakan och mitt största craving den här graviditeten, Pringleschips!!! Bara vanliga lättsaltade, inte nån annan smak på. Senare blir det nog lite annanas och grädde också!

Har börjat skriva veckomatschema nu, för att vi ska kunna veckohandla lättare och verkligen slippa alla småhandlingar. Nu när jag inte bara kan gå iväg och handla lätt och enkelt så behövs det liksom. Dessutom sparar vi massa pengar på detta sätt!
Imorgon bär det av till barnmorskan på morgonen, håll tummarna för mig att det går bra och att jag får chans till sjukskrivning så alla papper blir klara nån gång. Ska bli kul att få lyssna på litens hjärta och se hur stor magen egentligen är i förhållande till sf-kurvan. Efter bm-besöket ska jag hem till C&C och spendera några timmar där, blir mysigt!!
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0