2010-05-25 @ 07:29:54

Dålig bloggare...

har i helgen varit en riktigt dålig bloggare och totalt lagt bloggen åt sidan. All tid har istället spenderats med mina älskade och jag har njutit varje sekund!
I övrigt har helgen och Lundaresan varit riktigt bta, Ronja har haft otroligt roligt och jag har varit så stolt över att hon fixat allt så bra som hon gjort. Hon har kunnat följa med på i stort sätt allt, vilket är en bedrift i sig då man som vuxen knappt pallar.
Har varit kul att återse nära och kära. Tackar pappa för allt han bjudit på i helgen och för härligt sällskap. Tackar mamma för att hon tog sig till lund och stannade ett par dagar för vår skull!

Som tur är har vi haft jättefint väder hela helgen, var bara i söndags det blev lite kyligt och kallt. Annars total sommarvärme, vilket Ronja varit nöjd med då hon fått slippa massa jobbiga kläder och dessutom kunnat leka fullt ut på lekplatser hela tiden.

Bilresorna har gått hyffsat bra, på vägen ner blev Ronja åksjuk rätt tidigt och vi fick stanna ganska mycket då det kom en del kräk. Men bara vi kom ifrån de värmländska och dalsländska vägarna, blev allt bra och hon kunde slappna av. På vägen hem var hon illamående en hel del, mycket pga allt vägarbete så det var rätt ryckig körning. Men hon kräktes inget iaf.

Är överlycklig att vi tog vägen inom vejbystrand på hemvägen. Ville inget hellre än att stanna där, hade lätt kunnat stanna där själv nu och bara vara och njuta. Vi tog en kortis inom mormor och morfar, sen åkte vi till farmor. Hon hade fixat massa god mat, och det första jag fick göra var att gå ut och skörda så mycket sparris jag ville. Vi fick med oss rejält hem och jag plockade även en massa rabarber så man kan baka lite kul och god paj!
Efter en jättejättegod lunch begav vi oss. Vägen hem blev längre än vi trott pga alla vägarbeten. Så vi var inte hemma förrän strax efter halv åtta. Ronja har jag aldrig sett så glad över att få komma hem, och så medveten om var vi var exakt. Redan innan vi kört in i garaget började hon hoppa i sin bilstol.
Vi lekte massa med henne och sen somnade hon vid halv tio tiden, hon hade ju sovit massa i bilen.
Rickard och jag skippade all uppackning igår och la oss i sängen med lite nattamat. Sov som stockar tills Ronja ville till oss vid halv fem.

Dagis var ett kärt återseende för Trollet idag och lämningen hade gått jättebra. Skönt att veta ju. Det fina vädret verkar vara som bortblåst, regn och 6 grader visar det på idag. Orka....Och idag måste jag ta mig ut, har läkarbesök klockan 13:30 och vet inte hur det blir med att träffa Tessan innan?
Jaja vi får se, resten av morgonen går till tvätt och lite uppackning, men mest vila då jag verkligen satsat all fysisk kondition på den här helgen, och nu när man kommit hem, känner jag hur jobbigt kroppen egentligen har det och hur ont det gör...Lovar bilder senare under dagen eller kvällen!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-25 @ 07:42:52
Sverker
Tack för att ni kom, trots allt besvär med resorna. Det är underbart att ha er nära och få vara tillsammans!

Pussar till er Alla!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0