2010-05-17 @ 13:30:21

Frustration

Är verkligen otroligt frustrerad just nu.
Sitter och försöker plugga med all kraft jag har. Där är ett dokument vi måste följa i vår uppsatsskrivning, uppsatsanvisningar så att säga. 22 sidor av regler om hur vi ska skriva. Gör mig så trött. Visst är det bra att man har riktlinjer och sådär, men det blir fånigt med den här mängden. Blir ju inget personligt utan bara nån konstig kall uppsats man sitter och sliter med.

Tyvärr har vi fått bestämma att vi inte kan gå på föräldragruppen imorgon. Egentligen är det bara för förstagångsföräldrar, men eftersom vi inte ens fick chansen när vi väntade Ronja, så fick vi göra det nu om vi ville. Jag känner dock att jag måste lägga all tid på uppsatsen och Rickard behöver jobba så mycket som möjligt eftersom vi ska åka iväg på torsdag och han missar 3 arbetsdagar.
Känns jättetråkigt med föräldragruppen. Kändes lite som min chans att komma ut och träffa andra mammor och för Rickard att träffa lite pappor. Får väl hoppas att det finns chans till mer socialt umgänge på nåt annat sätt. Vi känner båda två att vi behöver öka vårt umgänge med andra barnfamiljer.

Idag vill jag gratta min mormor och morfar på deras 46:e bröllopsdag!
Hoppas alla norrmän har en härlig dag också och att det blir mycket korv och glass!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-17 @ 16:33:42
Mildred Nerfont
Tack, kära min Ester! Vi längtar efter att få träffa er nästa måndag. Vi har just käkat oxfilé med extrakryddat aromsmör, bearnaisesås och ugnsbakade potatisklyftor à la Björkebo. Din morfar kom hem från Ängelholm med tre röda rosor till mig.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0