2010-05-09 @ 19:23:25

Nu kommer kvällen!

Idag har varit världens segaste dag, iaf har mitt humör varit segt. Tog som vanligt min allergimedicin innan jag somnade igår, men det känns som den inte kickade igång förrän jag vaknade. Iaf det som man blir seg av i den. Jag vaknade, men vaknade aldrig riktigt. Har varit i någon slags bakisdimma idag hela dagen och knappt kunnat uppfatta vad som händer runt mig. Sjukt obehagligt och jobbigt, dessutom har allergin varit överjävlig, men ville inte ta en till tablett, för jag ville ju orka med Ronja när vi hämtat henne.

Vi åkte hemifrån vid halv tio och anlände i Karlskoga där en Ronja glatt välkomnade oss med gester och ljud och massa snack som vi aldrig hört förr. Det var som om hon blivit jääättemycket äldre på bara ett par dagar. Lite jobbigt att se att man missar nåt så fort man vänder ryggen till, men kul att hon utvecklas så bra.
I Karlskoga bjöds det på mumsig lunch med rostbiff och potatisgratäng, och efteråt paj som Ronja hjälpt till att baka. Tyvärr började Ronja under maten bli otroligt trött så efter en stund fick vi avbryta och försöka bege oss hemåt. Hon visade tydligt att det var dags att åka hem och att hon ville gå. Hon är duktig på att visa vad hon vill, som nu då tillexempel, då hon hämtar sina skor, sina saker och jacka och allt och ställer sig dörren. Kan det bli tydligare?
Hon sov nästan hela vägen hem i bilen men vaknade tyvärr när vi kommit fram. Så hon var inte direkt utsövd.
Den glada goa Ronja som var hemma hos farmor var som bortbytt när vi kom upp i lägenheten. Jag har aldrig sett nåt sånt raseriutbrott som hon hade. Hon skrek och skrek och skrek och skrek, hyperventilerade, sparkade, slogs något fruktansvärt, drogs i håret, bets, nöps, ja jag kan inte ens beskriva. Det var fruktansvärt att se förvandlingen från liten go mystjej till detta, och utan förvarning eller anledning.
När hon slog till mig och verkligen fick in en fullträff fick Rickard ta över, sen ville hon inte se på mig ens på en bra stund, jag fick inte komma i närheten och var totalt borträknad. Då blir man lite ledsen, när man saknat henne så mycket. Men jag vet ju att det inte är meningen.

Resten av eftermiddagen har varit bra, Hon har varit rätt trött såklart eftersom hon inte sovit tillräckligt, men vi har myst och lekt ändå. När jag skulle laga mat (köttfärssås och pasta), skickade jag ut Rickard och Ronja på gården för att leka lite, så det gick snabbare att laga. Det var en bra grej som vi kommer fortsätta med, skönt att få laga mat och inte behöva tänka på allt runt omkring, går så mycket snabbare och blir godare när jag kan fokusera på en sak.

Vi lyckades hålla trollet vaken till strax innan sju, hon gick och hämtade flaskor och välling redan vid fem tiden men det blir ju rätt galet fel inför dagis imorgon.

Kvällen ska ägnas åt vilande, godisätande och lite tv-tittande. Imorgon är det ny vecka, Matilda kommer, jag måste plugga som bara den måndag och tisdag. Sen ska jag ta tag i tvätt och allt sådant som lätt blir liggandes.
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0