2010-05-10 @ 13:43:07

Obekväm

Inser idag, att jag kommit in den period i graviditeten där exakt allt är obekvämt. Finns absolut ingen ställning i sängen som är möjlig att slappna av i, att sitta ska vi inte prata om, jag svettas som en gris oavsett hur lite kläder jag har på mig. Hungrig hela tiden, men vill inte ha nåt. Ja, jag behöver inte mala på, tror ni förstår ändå?

Fick i mig lite plockmat, men det är inget som lockar nåt vidare. Försöker dricka fanta och njuta av den.

Sen sitter jag och funderar på vårt kommande säng"problem". Ronja sover fortfarande i sin spjälsäng, Man kan ta av ena långsidan på den så att hon kan använda den som vanlig säng med en skyddsbräda så hon inte trillar ut i början. Det är verkligen vilken dag som helst nu som hon klättrar ur den. Vi har hela tiden velat köpa en sån här till bebisen, men ni ser ju priset!
Därför börjar vi lägga den tanken på is och funderar på andra möjligheter. Kollar på blocket en massa också efter olika lösningar men hittar inte mycket i närheten. En idé som vi funderar på, är att köpa en stor riktig säng till Ronja, helst begagnad, och då låta bebisen ta Ronjas spälsäng. Jag vill ju ha bebisen så nära mig som möjligt på nätterna pga amning och allt sånt, och med en Ronja som ofta vill sova hos oss, och som sparkar så mycket som hon gör, går det inte att ha en bebis i sängen direkt, utan man måste hitta på nån bättre lösning. Tar gärna emot tips.

Nu ligger jag och hoppas och väntar på att få ett sms med avi om att mina böcker kommit, börjar känna mig lite stressad. Har inte fått så mycket annat gjort idag, då min huvudvärk verkligen inte släpper. Men vissa dagar måste få vara skitdagar ellerhur?
Kollar nu på familjen annorlunda och kan helt ärligt säga att jag alltid känner mig småsugen på att ha det så, trots kaos och oreda. Älskar tanken på en stor familj.

Nu ska jag äta lite glass, mumsiga magnum i frysen!!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-11 @ 14:55:43
Sverker
tycker det låter som en smart idé med en vanlig säng, då kunde ni också om det behövs nån gång sova med Ronja inne på hennes/barnens rum, eller i värsta fall ensam (för att få sova ut ordentligt)

Men Ronja får ju inte kunna ramla ur den, kanske måste vara en låg säng? Prova med bara en madrass till att börja med??

Bara några tankar

kramis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0