2010-05-08 @ 13:01:29

Snart iväg

Efter intagen lunch: Sallad med massa gott i, ska vi nu rätt så snart bege oss. Först blir det en vända på barnenshus, mycket enklare utan en Ronja. Sen veckohandling, vi har dock insett att allt vi egentligen behöver köpa den här veckan är grönsaker, mjölk, pålägg och kanske nåt litet plock. Har frysgrejor så vi klarar oss månaden ut, lovely!!!

Hittade även lite oinlösta trisslotter, inga stora vinster, men många bäckar små....Iaf är det tillräckligt, för att vi ska kunna unna oss en lite lyxigare middag, så det blir antingen Score eller Pitchers här i stan och deras underbara hamburgare.

Men efter handlingen ska vi först hem och byta om, sen kör vi till stan. Rickard är söt och skippar att ta en öl till maten, så att vi ska kunna köra fram och tillbaka. Har lovat att han får dricka när vi kommer hem istället.

Efter maten blir det så bio, Ironman 2 för att vara exakt. Vi hade egentligen velat se Alice in wonderland, men den börjar inte förrän strax efter nio och håller sen på till riktigt sent, så det blir lite väl. Skönt om vi kan få en stunds mys hemma också innan vi stupar i säng.
Trots att jag bara vilat idag, börjar jag känna mig trött i kropp och sinne. Bebisen har sparkat hela morgonen och har nu extrem hicka. Så man blir lite seg.

Jag har verkligen fastnat på filmer om 1700-1800 talet. Sista veckan har jag tittat igenom alla möjliga Jane Austen filmer och vill hela tiden hitta nya att se på. Älskar romantiken, språket, kläderna, hur folk för sig och agerar. Så har ni några filmtips, skicka gärna!!!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-09 @ 19:55:37
Sett "The Duchess" med Keira Knightley?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0