2010-05-07 @ 20:46:22

Vagn!!

Japp, nu har vi köpt barnvagn, syskonvagn alltså. Den står här i hallen och är jättefin. Klart att man ser att den är begagnad, men är otroligt fräsch och i bra skick. liften som man har bebisen i ser ut att vara helt ny.
Vi fick dessutom ner priset 700 kr. Inga fel alltså. Hon som vi köpte vagnen av var otroligt trevlig och berättade att hon jobbade extra på barnenshus, så om det var nåt med vagnen kunde vi bara gå dit och fråga efter henne, eller om hon inte var där, hänvisa till henne, vissa människor blir man glad av direkt!

Efter vagninköpet, åkte vi till bergvik, gick en runda på systemet och köpte en flaska vin till Rickard, ett par alkoholfria öl till mig och några vanliga öl till Rickard. Sen handlade vi lite på coop, bara för att inse att vi egentligen ville ha thaimat. Köpte lite gott till ikväll på coop iaf.
Sen upp till kronoparken och thaimaten, det var riktigt längesen vi åt mat därifrån. Åkte hem sen, njöt av mat och dryck och av att bara umgås. Fick ett mess från farmor och Pe, där vi fick veta att Ronja sov, detta var 19:20 så dom har ju lyckats hålla hennes vanliga tider, kanon!

Nu ligger vi i sängen och har bullat upp med chips och godis. Ska bara njuta och umgås och skratta och prata ikväll. Har redan pratat mer än vi gjort på länge. Det är klart att vi pratar mycket i vanliga fall, men mest om sånt man "måste" prata om, verkligen prata med varandra, som ett par, var det längesen vi gjorde. Så det är väääldigt mysigt.

slänger in en bild på vagnen vi köpt, fast vår är ju ett år gammal, och inte brun, utan svart


Hoppas ni andra har en underbar kväll. Njut av våren och varandra!
bloglovin

Kommentarer
2010-05-07 @ 21:08:35
Essa
Cool vagn! Såg en igår där vagnarna liksom var en vanlig och en som satt snett bakom/ under den andra. Smart om man vill ha en smalare vagn för lite större barn :)
2010-05-07 @ 22:27:57
Fin vagn!!
2010-05-08 @ 08:45:19
Hej!

Att jag sover på BB är för att jag knappt sover hemma och då får jag morfin i spruta och lite tabletter som gör att jag slappnar av, dagen efter mår jag riktigt skit av allt det starka men är lite piggare och det behövs. Min läkare har godkänt att jag får komma ner dit, sen är det så att eftersom jag bor på en ö kan BB vara fullt och då får jag vänta med att komma ner tills någon har åkt hem. :-)

Har du problem med din grav??
2010-05-08 @ 08:49:28
Ja, jag har stora problem, sjukskriven sen vecka 20 ungefär med grym foglossning, har kryckor, prövat allt med tens och bälte men inget funkar. Har även prematura värkar, men eftersom jag hittills inte öppnat mig nåt gör dom inget åt det...När jag ligger med ctg ser man nästintill regelbundna värkar med 5 minuters mellanrum ungefär, så är det dygnet runt trots vila. Gör otroligt ont. Tyvärr har jag en barnmorska som känns ganska likgiltig. Är i nuläget nästintill bunden att ligga i sängen hela dagarna, när jag väl är uppe och rör mig blir jag sen sängliggande länge pga smärta, så man får välja sina tillfällen. Hatar att det går ut över min lilla tjej på 15 månader också.
2010-05-11 @ 18:54:08
sv: Formen är ungefär 2 x 2 dm:)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0