2010-10-13 @ 21:03:46

Bitas...

Ronja har en himla massa tänder i munnen. Vassa tänder. Hon har bitits någon få gång, men vet att det är absolut förbjudet och gör det därför inte. Hon vet att det gör ont att bitas och att man blir ledsen om man blir biten. Hon har själv blivit biten. Flera gånger.

Idag kom hin hem med sitt tredje bitmärke från dagis. Tredje...Jag förstår inte hur hon kan bli biten så mycket utan att nåt mer händer. Första gången, var det ett extremt märke, dagis hade inte ens märkt något, men när vi kom dagen efter och berättade, förstod de och tog genast tag i saken, de visste nämligen att det fanns en "bitare" bland barnen.

Andra gången, hade de själva sett det. En i personalen sa till mig när jag hämtade, att ett av barnen naffsat lite på Ronja men att de sagt till innan det gått för långt. Jag trodde på dem, men när jag såg märket, blev jag rädd. Det var stelkrampsvarning på det....

Idag har hon avtryck från både överkäke och underkäke på armen. Man ser avtryck från kanske 10-15 tänder...Ingen sa nåt när jag hämtade. Blir ledsen över att nån biter i hennes fina små armar. Just bitande tycker jag är hemskt eftersom det kan gå illa och det gör så fruktansvärt ont. Dessutom ger det så fel signaler bland barnen.
bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0