2010-10-14 @ 20:16:04

Efter regn kommer solsken?

Dagen har varit väldigt omväxlande. Som ni säkert förstod efter inlägget imorse, började dagen inte jättebra.

Lämnade på dagis, pratade med dem om bitandet och dom sa att dom försökte hålla koll men att det är svårt, vilket jag köper. Börjar bara bli orolig för Ronja eftersom hon är galet rädd för munnar, snart vill hon väl inte pussas heller?!

Mötte upp Karina och Erica i stan. Vi gick till vilmas och njöt god och lugn lunch med mysiga bebisar. Kände hela tiden på mig att något var lite fel med Embla idag, då hon sovit konstigt och kändes orolig i kroppen. Men vi körde på. Tog efter lunch en runda på stan för att kolla in lite skor till de stora barnen. Embla började skrika på vägen och visst var det kolik. Fick slut på det rätt snabbt idag, men det har hållt i sen resten av dagen, inget slut på pruttandet och hon har varit ledsen en hel del.

När vi hämtat stortrollet på dagis, skyndade vi hem för att få lite iordning. Skulle nämligen få finbesök av C och tjejerna! Blev en härlig men intensiv lekeftermiddag med massa lek och skratt! De gick hem strax efter att Rickard kommit och jag satte då igång maten.

Hade egentligen tänkt kycklingwok idag, men nejnej, hade tydligen bara en kycklingfilé kvar, så får införskaffa detta snarast! Tog fram köttfärs istället och gjorde en sås med färsk paprika, champinjoner, färs och creme fraiche, och till detta tog vi färskpasta. MUMS!!!

Efter maten sov Embla gott i vår säng och Rickard sa att jag skulle gå in och lägga mig jag med, ett råd jag för en gångsskull tog. Fick ligga och vila 1.5 timme medan han tog barnen (Embla vaknade ganska snabbt) och det var verkligen välbehövt. När jag kom ut hade han röjt upp efter maten och han säger att jag ska få slappa ikväll så tar han Embla. Ser fram emot en lugn mysig kväll med massor av choklad och glass och en härlig make!

Tänk sån tur att få vila lite en eftermiddag mitt i veckan! När jag frågade Rickard hur detta kom sig, fick jag som svar,
-" jag kände mig lite extra bra idag så jag tänkte att jag skulle lägga det på er!"

Snacka om att jag älskar den mannen!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-14 @ 20:41:42
Jaaa:) Klart ni ska!!! Ha en mysig kväll, kram kram
2010-10-14 @ 23:40:53
Sverker
Bra karl, den där Karlskogingen!
2010-10-14 @ 23:41:51
Sverker
sen har han ju en rätt bra fru också, och familj..... ;-)
2010-10-14 @ 23:46:38
Sverker
Bra karl den där Karlskogingen!
2010-10-14 @ 23:49:02
Sverker
hur är det med den här bloggen? Först la jag en kommentar, och ytterligare en - sen var de puts väck! och jag skrev om den första, då dök de gamla upp igen.....och det går ju inte att ta bort nu... Han får väl stå ut med berömmet, då..
2010-10-15 @ 07:02:47
Mamsen
@Sverker...man måste ha tålamod, tillit och tillförsikt med bloggar- speciellt när det handlar om inlägg ;-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0