2010-10-01 @ 07:25:43

koliknatt och tidig morgon

Emblas kolik fortsatte hela kvällen igår. Hon hade svårt att slappna av och så fort hon somnat, vaknade hon igen och gnällde en massa. Rickard satt ute i vardagsrummet och spelade dataspel (starcraft 2) så han hade henne liggandes bredvid sig. Skönt att jag iaf fick somna lite. Sen dröjde det inte längre än till klockan 1 innan hon ville ha mat, svårt att komma till ro efter detta, ochsen låg hon och gnällde i min säng resten av natten. Strax före sex imorse ville hon ha mat igen(!) av någon märklig anledning. Så visst det fick hon och nu ligger hon vaken med mig och Ronja i vardagsrummet. Bompa är igång och Ronja vill att Fåret shaun. En favorit här hemma.

Vi ska äta frukost om en stund sen leka lite. Får se hur Embla tänkte göra, är i helt fel fas just nu. Men kan jag få henne att småäta lite om en timme och sen somna strax innan nio, är vi tillbaka på banan igen!

Ronja äter ju lunch vid 11 och då kommer även farmor hit. När Trollet ätit, ska hon åka hem med farmor och stanna där hela helgen. Känns sååå vemodigt idag och jag märkte på Rickard att det kändes jobbigt att säga hejdå imorse. Två nätter och två hela dagar utan henne är mycket, även om det inte låter så. Hur trött man än är i veckorna och hur mycket man än behöver en paus, räcker det ibland med en timme, sen saknar man henne som bara den. Men det blir bra med liet egen tid. Embla behöver oss för sig själv ibland också.

Tror Ronja märker av nåt för hon har krupit upp i mitt knä och bara myser idag. Älskar att få sitta nära med henne och få lukta på henne. Min unge!!!

bloglovin

Kommentarer
2010-10-01 @ 07:56:45
Stackars liten, men då hoppas vi på att koliken försvinner nu när hon blir 3 månader. Den brukar väl gå över då?
2010-10-01 @ 08:01:40
Mamsen
Åh nutte- varför ska det vara så jobbigt när man e liten...

Snufsa lite på Ronja för mig oxå...det är så mysigt o luktar så gott med småbarn... Borde kunna spara doften på burk! Det tyckte jag redan när ni var små ;-)!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0