2010-10-20 @ 19:41:33

Sömnigt

Här är det väldigt sömnigt ikväll. Alla går som i en dimma. Embla ligger bredvid mig i soffan och sover, Ronja sover i sin säng och Rickard plockar undan i köket. Skönt att få sitta en stund!

Är inte van vid att ränna runt som jag gjort idag. Känns som jag knappt suttit still alls. Fick köpt ett par fina skor till Ronja

Blev de här från vincent

Fick även handlat hem lite mjölkfritt då det är vad som gäller nu. Svårt att inte ha någon som helst mjölk i kosten. Tar lite tid att vänja sig och tar gärna emot tips och recept. Hur ska jag klara mig utan min morgon youghurt till exempel?

Har köpt sojamjölk att ha till latten och både visp och mat gräddliknande. Mjölkfritt smör och margarin är också införskaffat. Så nu kör vi!

Sköterskan på bvc blev lite orolig för mig, när hon såg hur slutkörd jag är. Hon tyckte att vi verkligen ska försöka få extra dagis tid och att jag ska ta varje liten liten chans till avlastning. Att jag måste börja ge Embla till andra och försöka släppa henne lite så separationsångesten inte är lika stor. Därav att jag åkte iväg med Ronja ieftermiddags. Hon sa att jag i helgen ska försöka lämna båda barnen med Rickard och bara göra nåt helt annat, stänga in mig i rummet och titta på film eller sova, gå ut i friska luften, vad som helst, bara jag inte tar barnen.

Ligger mycket i vad hon säger, men jag har bara så svårt att ens tänka tanken av att lämna barnen. Framförallt Embla i nuläget. Hon är ju dessutom megamammig och gallskriker så fort jag lämnar henne till nån. När jag åkt idag med Ronja skrek hon bara hos Rickard, tills hon somnade...Skriker när hon är i Rickards famn, speciellt om jag är närheten. Får hon sen komma till mig, slutar hon direkt och börjar skratta...Inte bra alls att hon är så mammig, även om det kan kännas mysigt ibland!
Nog om det...


Slängde ihop en sats muffins innan. Hade kladdkaksmuffins som grund men la till banan i smeten. Blev riktigt mumsigt och kladdigt. Ikväll tänkte jag inte göra många knop, blir soffan för oss båda två tror jag. Håller ni tummarna för att vi får en lugn kväll utan skrik?
bloglovin

Kommentarer
2010-10-21 @ 07:24:43
Maggan
Blir ju jättebra till både Didrikson-overall och PoP-outfit. Bra med stor plös och kardborreknäpp, lättare att få i foten. Kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0