2010-10-21 @ 20:36:05

Sov mitt barn


Som jag skrev innan,hade Ronja idag sovit idag på dagis. Pga detta var hon grinigare än vanligt och det är ju aldrig kul. Men vi tog oss igenom eftermiddagen, jag fick sova en stund när Rickard tog barnen och vi åt en smarrig kyckling till middag!

Ronja fick i sig en del mat och efter maten satte vi oss för att kolla bompa. Hon konstrade en massa och var riktigt grinig, så vi visste att kvällen inte skulle bli långvarit. En kvart in i bompa bökade hon massa men satte sig till slut till rätta. Vi kollade på henne och konstaterade att det nog snart var dags för välling och sängen men att vi kunde vänta ett tag till.



Ett par minuter senare, såg vi på henne, och hon tvärsov. Var helt borta så det var bara att bära in henne i sängen.
Lyckades dock få i henne en flaska välling i sängen, annars hade hon nog inte sovit så länge. Söt är hon iaf och man blir lite tårögd när man ser henne sitta i soffan och somna av sig själv. Då vet man att hon haft kul och verkligen tröttat ut sig totalt.


Under tiden har Embla levt loppan. Hon somnade strax efter att vi lagt in Ronja, men vaknade nu för en halvtimme sen, förbannad som bara den och vägrar somna om. Verkar ha galet ont i munnen ikväll så det är väl tänderna som spökar. Alltid en hand långt inne i munnen konstant tuggande...




Nu sitter hon i Rickards knä och kollar när han pillar med datorn. Verkar rätt nöjd iaf. Jag äter popcorn och längtar efter att få gå och lägga mig. Täntkte försöka hålla ut en timme till.

Om vi alla är pigga imorgon, tänkte jag försöka gå till mariebergsskogen med barnen, beror lite på Ronjas humör dock. Tänkte gå dit på förmiddagen, rätt tidigt, kanske halv tio eller så. Om nån vill följa med är ni väldigt välkomna!

Gonatt på er!

bloglovin

Kommentarer
2010-10-22 @ 18:45:24
Åh vilka sötnosar!! :D

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0