2010-10-23 @ 14:38:33

We are family

Idag är en riktig familjedag.

Efter en konstig natt med mycket lite och märklig sömn, kom barnens faster Christina hit, och även Rickards föräldrar. Rickard och P-e bytte till vinterdäck på vår bil så den är körduglig inför skåneresan på måndag. Man vågar ju inte riktigt ge sig ut på vägarna med sommardäck när det är så oberäkneligt väder.

Svärföräldrarna hade med sig mat och passade på att leka och mysa en massa med ungarna.

Embla är ett annat barn sen jag slutade med mjölken. Är rätt tydligt hur mycket bättre hon mår. Hon är glad och fin. Mjuk i kroppen, innan var hon spänd som en pinne. Hon pruttar inte lika mycket och de pruttar hon släpper, luktar knappt alls i jämförelse. Hon är verkligen en nöjd unge nu, bara hon får mamma så mycket hon vill. Inser att andra funkar på dagarna, men på kvällarna, är det bara mamma som gäller. Hon blir skitförbannad om nån annan ska försöka natta henne på kvällen.

Nu har Rickards föräldrar åkt hem men Christina är kvar och stanna tills imorgon. Då åker vi, allihop, mot Karlskoga till Rickards föräldrahem. Stannar över natten och åker sen vidare mot skåne, till min mamma.

Resten av dagen blir mys och segdag. Ronja vägrar sova middag så hon är rätt seg men vaken här, blir nog en tidig kväll. Lotta går på tvn och lillasyster sover skönt.

Jag försöker packa och förbereda men känner inte att jag har riktigt den ork jag brukar ha till sånt. Huvudvärken från igår sitter fortafarande i, dock inte lika intensivt. Märker att det är kroppens sätt att säga ifrån och tvinga mig att ta det lugnt, när jag annars kanske inte hade gjort det.

Kommande dygnen kommer det ske lite kul förändringar på bloggen, ni får se mer sen. Men jag hoppas det blir fint och bra. Följer ni med mig om jag flyttar?!

Nu ska jag gosa in mig hos min stora tjej som är mamma och pappamysig idag!
Ha en fin lördag!
bloglovin

Kommentarer
2010-10-23 @ 15:49:12
skickar massor energi <3
2010-10-23 @ 18:19:22
Så skönt att det gav positivt resultat att sluta med möjlken. Jag har också mina föräldrar i Skåne. Långt att köra speciellt vintertid:( Planerar att med barnen hem över julen men det beror lite på vädret. Blir alltmer sällan att jag åker ner sen jag började jobba igen efter andra föräldraledigheten. Ha en trevlig lördagkväll.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0