2010-09-26 @ 09:16:11

Fortfarande natt!

Här hemma försöker jag inse att natten är slut och att det nu är dag. Svårt efter en riktigt hård natt.

Ronja vaknade vid tio igårkväll och var forfarande jääättetrött men ville inte somna om, efter att ha försökt få henne att somna 1.5 timme, gav Rickard och jag upp, han la sig hos henne och jag tog en Embla som sov(trodde jag ja) in till stora sovrummet. Tyvärr vaknade Embla nästan direkt och vägrade sen somna på 3 timmar, sen har hon legat och bökat resten av natten.


Kort natt med andra ord och alldeles för lite sömn för att ha bra tålamod idag. Får se hur allt artar sig.

Tanken är att Hasse ska komma hit om några timmar och att jag ska laga fläskpannkaka och kladdkaka....Kan ju säga att jag just nu, inte känner mig sååå taggad. Men det kanske kommer.


Vill få städat idag, men det kanske är att vara optismistisk?!

Usch vilket gnällinlägg,...
bloglovin

Kommentarer
2010-09-26 @ 10:02:36
Maggan
Man blir lätt gnällig när man inte får sova. Hoppas det ändå blir en skaplig dag. Kram
2010-09-26 @ 10:54:59
Sverker
Hoppas ni kan turas om o åtm få lite powernappar under dagen. Det hjälper jättemycket med så lite som 10-15, max 20 min. Inte mer faktiskt, i så fall måste det få bli kanske en och en halv timme. 10 min sömn är guld mitt på dagen el em. Önskar er en fin dag ändå och förhoppningsvis får ni hålla igång ungarna så att dom sover bättre i natt. Kramar!

Pappa
2010-09-26 @ 11:09:44
Mamsen
Usch vad jobbig helg ni har haft- hela famljen. Det är ju just på helgen som man hoppas på att få vila lite extra och komma i fas igen. Men försök med det som S. föreslår- powernaps. Bättre än inget -absolut!!!

Önskar så att jag hade kunnat vara till mer hjälp, men förkylningen har bitit sig fast o jag är oxå rejält trött...

Lite konstigt ändå att ingen av tjejerna håller fast vid sin sömn just nu...kanske känner dom av er trötthet och oro?

Har tyvärr inget recept på sömnproblem men du ska kanske försöka natta Ronja för hennes och din egen skull och se om det blir bättre. Embla verkar ju inte ha några fasta tider- än- så det kanske skulle kunna gå att lirka lite med henne...

Pussar från mamsen
2010-09-26 @ 19:15:23
Erica
Det kanske något i luften inatt. Benjamin vaknde runt halv tre ville absolut inte somna om och sen har pojkarna väckt varandra växelvis hela natten. Tillslut gav vi upp och jag och kasper flyttade ut till soffan. Dock fick vi inte sova vidare mycket ändå för dom va lika oroliga ändå. Håller tummarna för att kommande natt bli lugnare!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0