2010-09-24 @ 09:11:22

Morgonmys med Ronja

Ja, för oss är det väl nästan förmiddag nu, men jag har inte hunnit äta frukost än för både Embla och Ronja har härjat här hemma hela morgonen. Direkt när Rickard gick, kvart i sju imorse, sprang Ronja och väckte Embla, sen blev Ronja sur för att jag inte hade lika mycket tid för henne....

Har iaf lyckats få i Ronja frukost, lekt med dem båda en himla massa, bråkat med Ronja ett par-tre gånger, ammat Embla och sövt henne. Nu sitter Ronja och jag uppkrupna i soffan under mormors täcke och tittar på Pippi på Rymmen. Jag har gjort mig en latte, stor skål turkisk youghurt med hemgjord müsli och en bulle med kallrökt kött på. Mums mums mums.

Har ändrat mig typ 4 gånger om vad vi ska göra idag. Vädret är jättetrist så jag har ingen lust att gå nån längre sträcka med båda ungarna i vagnen. Planen är att vara hemma hela dagen, förutom att jag tänkte ta en promenad när Ronja ska sova så kanske båda två kan sova samtidigt. Eventuellt handla lite när jag är ute och går.

Ikväll ska Rickard ut och ta en öl med några gemensamma kompisar, lite trist att vi inte kan gå båda två, men helt lugnt ändå. Han är hemma och hjälper med nattning (eftersom Emblas skrikperiod oftast är när vi nattar Ronja) sen går han iväg. Tror nog att jag köper hem nåt gott, om jag mot förmodan skulle få det lite lugnt när han är borta. Räknar med att Embla kör med mig hela kvällen bara därför att!

Njuter av mys med min stora tjej och att hon är så duktig som hon är. En kanontjej helt enkelt!

bloglovin

Kommentarer
2010-09-24 @ 11:17:47
jag vet inte, viggo är ju ganska stor och det kanske spelar någon roll ! Lär vi använt libero har det ju aldrig läckt, men jag ska ge blöjorna ett par chanser till innan jag kastar dem !

kram

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0